Πέμπτη 14 Μαΐου 2020

Κάνουμε ένα πείραμα;


Στην τάξη μας, είμαστε "μικροί επιστήμονες"! Συχνά, είχαμε απορίες για ένα σωρό πράγματα που συνέβαιναν γύρω μας και αναζητούσαμε απαντήσεις!! Και ποιος καλύτερος τρόπος για να απαντηθούν,από το να  ανακαλύψουμε μόνοι μας την απάντηση, ειδικά όταν επρόκειτο για φυσικά φαινόμενα και όχι μόνο, βέβαια! Μέσα και έξω από την τάξη...με το φακό μας, με τα μάτια ανοικτά και βέβαια με όλη μας την επιστημονική περιέργεια,  κάναμε τα πειράματά μας.

Για τον αέρα..."Από που φυσάει ο άνεμος; "...
...και πόσο δυνατός είναι; Κοντεύαμε να υπολογίζουμε τα..."μποφόρ σαν καπετάνιοι!
Για το νερό και τις μορφές του, τον κύκλο του ...


Αν βάλουμε στη σκιά 
ή.. στον ήλιο ένα"σωλήνα" κλειστό, με νερό μέσα, θα υπάρξει κάποια διαφορά;
Και βέβαια, αποτυπώναμε στο χαρτί, τη νέα γνώση που αποκτούσαμε. Πόσο κοντά βρίσκονται, το ένα στο άλλο τα μόρια, όταν το νερό είναι στη στερεά, την υγρή  και την αέρια μορφή του... τι συνοχή έχουν;
Τι θα κάνουν τα βότανά μας...
αν τα βάλουμε σε ένα μπουκάλι και τα αφήσουμε κλεισμένα; Σε σκέτο νερό.. ή νερό με οινόπνευμα; Θα γίνουν άραγε άρωμα; 


Και αν βγάλουμε και ένα δείγμα στον ήλιο; Τι θα συμβεί τότε;
Γιατί μπορώ να χωρέσω την πλαστελίνη σε ένα κύπελο αλλά όχι μια πέτρα,αφού είναι στο ίδιο μέγεθος; 


Και τόσα, τόσα άλλα, 
πολλά.... Πόση περιέργεια, πόσες ερωτήσεις και άλλες τόσες "βιωμένες" πραγματικά απαντήσεις.. Αν και σε σας έλειψαν αυτά, ε!! παιδιά. ..."έχω μια ιδέα".
Απαραίτητες προϋποθέσεις από τους... μεγάλους!!
Διάθεση να ξαναγίνουμε για λίγο παιδιά (είναι πολύ ωραίο.. ακούστε με!!) και... "επιστημονική περιέργεια". Μαμάδες και μπαμπάδες, ανασηκώστε τα μανίκια, και... ετοιμαστείτε να μοιραστείτε την εμπειρία με τους εκκολαπτόμενους επιστήμονες μας!!!Απλά πράγματα, που εύκολα βρίσκονται στο σπίτι είναι τα υλικά που χρειάζεστε για να περάσετε δημιουργικά και ευχάριστα! !!

Βήμα 1. Ανοίξτε το βιβλίο...
Βήμα 2. Επιλέξτε ποιο πείραμα θέλετε! (Ή και τα τρία😆αν θέλετε,                                                                                        αλλά όχι την ίδια μέρα)
Βήμα 3. Πειραματιστείτε. ...
Φωτογραφίστε τη διαδικασία, συζητήστε την με τα παιδιά και... "το πιο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό 😆😆 περιμένει να "δημοσιεύσει" τα αποτελέσματα! !!!

(Τα πειράματα μας τα πήραμε από:
Ένας φανταστικός φυσικός κόσμος"
202 πειράματα φυσικής του Μανόλη Κουσλόγλου
https://www.openbook.gr/enas-fantastikos-fysikos-kosmos/)

Book titled 'Κάνουμε ένα πείραμα;'Read this book made on StoryJumper
😊
Τα πρώτα πειράματα από την τρίτη ανάρτηση για τις Φυσικές επιστήμες, είναι ήδη εδώ!!! Και.. απλά δείχνουν πως "Αγαπάμε Φυσικές επιστήμες.... Φυσικά". Για να μη νομίζετε, πως υπερβάλαμε!! Είμαστε.. Μικρό Πολυτεχνείο και το αποδεικνύουμε!!!

Απολαύστε μαζί μας, το πείραμα της Δήμητρας,  όπως ακριβώς το πήραμε  και χωρίς άλλα λόγια, γιατί απλά!!! θα ήταν περιττά..
 Μπράβο Δημητρούλα!!
😊
" Τα δυο μπαλόνια μαζί με τον αέρα που έχουν μέσα τους, έχουν το ίδιο βάρος"
 "Καθώς το τρύπιο μπαλόνι ξεφουσκώνει, η ράβδος ισορροπίας γέρνει προς το φουσκωμένο μπαλόνι."
 Συμπέρασμα:
Ο αέρας έχει βάρος!!!

Συνεχίζουμε με... Δήμητρα!!!!Που ολοκλήρωσε όλο τον κύκλο των πειραμάτων...Μπράβο νεαρή φυσικέ μας!!

Έχει κάνει το αυτοσχέδιο "μεγάφωνο" και βέβαια το δοκιμάζει...
Και ναι!! Η φωνή  δυνάμωσε!!


Αλλά και το ηφαίστειό της, ετοιμάζεται να.. εκραγεί!!
Η έκρηξη έγινε, η καλντέρα που δημιουργήθηκε δείχνει πως... ήταν μια δυνατή έκρηξη!💥


Και τη σκυτάλη παίρνει η Ρέα μας!! Έτοιμη, να κάνει τη δική της ηφαιστειακή έκρηξη!!
Το μπαλόνι ετοιμάζεται...γεμάτο λάβα έτοιμη να αναζητήσει διέξοδο στην επιφάνεια! Τρόμος...👀
💥




Και ναι... Μια ακόμη καλντέρα, αποδεικνύει πως μια ηφαιστειακή έκρηξη, έγινε στην περιοχή που μένει και η Ρέα μας! Ελπίζουμε να μην έγιναν ... καταστροφές!! 

Μπράβο σου Ρέα!!
 Άξιες οι νεαρές φυσικοί μας!! 

Και συνεχίζουμε.. Ισαμπέλ!Όπου, διάλεξε ένα διαφορετικό πείραμα, που σημαίνει... πως δεν κοίταξε μόνο τα τρία που προτείναμε, αλλά!! μελέτησε περισσότερο και διάλεξε ένα άλλο από τα 202 πειράματα που υπάρχουν στο..."μεγάλο βιβλίο" !! Αυτό θα πει, πολύ μελέτη!!!

Τα υλικά και τα... εργαλεία: σόδα, ξύδι,μπουκάλι, μπαλόνι, χωνί!
Βήμα 1.
Η προετοιμασία για το πείραμα. Η σόδα μπαίνει στο μπουκάλι με το ξύδι...
Βήμα 2.
το μπαλόνι προσαρμόζεται στο στόμιο του μπουκαλιού 
Αποτέλεσμα.....
 αρχίζει  να φουσκώνει το μπαλόνι!!!! 

Συμπέρασμα!!
Όταν η σόδα έρθει σε επαφή με το ξύδι ξεκινά η χημική αντίδραση, παράγεται διοξείδιο του άνθρακα που φουσκώνει το μπαλόνι!
Υπέροχα και μπράβο..
Οι νεαρές Υπατίες μας, μας ενθουσιάζουν!!!!

Ελληνίδα νεοπλατωνική φιλόσοφος, αστρονόμος και μαθηματικός.
Η ηφαιστειακή δραστηριότητα προφανώς συνεχίζεται, γι αυτό μεγάλη προσοχή!! Η ηφαιστειολόγος Βικτώρια, παίρνει το "μεγάφωνό"της και μας προειδοποιεί!!!!
Το ηφαίστειο ετοιμάζεται...
Η λάβα ανεβαίνει..
Και να... μια νέα καλντέρα!!
Προσοχή! Μας φωνάζει δυνατά!!
Και να τώρα και το πείραμα με το βάρος του αέρα."Έχει, δεν έχει βάρος ο αέρας..." 
Μένει να αποδειχτεί... πειραματικά.
Ασφαλώς και έχει βάρος!! Το αποδείξαμε πέραν πάσης... αμφιβολίας!!
Μπράβο Βικτώριά μου! Τα πήγες περίφημα!!!🙌

Ορέστης για τη συνέχεια!! Με το μεγάφωνο στο χέρι, ο Ορέστης μας, δοκιμάζει στο παράθυρο, πόσο δυνάμωσε η φωνή του!!! Μπράβο Ορέστη μας!! Και να πω, πως είσαι και ο πρώτος εκπρόσωπος των αγοριών μας, σε αυτή, βέβαια, την ανάρτηση για τη φυσική!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου