"Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου" Σχολικό έτος 2022-2023"


                                                            


Περιεχόμενα

Εισαγωγή............................................................................................................................ 3

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού........................................................................................................................ 3

Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας........................................................................................................................ 3

1.  Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας........................................................................................................................ 4

2.  Λειτουργία του Σχολείου........................................................................................................................ 4

II.        Διδακτικό ωράριο.................................................................................................. 4

III.  Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου                                                                                                                    5

3.  Σχολική και Κοινωνική Ζωή........................................................................................................................ 6

Ι. Φοίτηση........................................................................................................................ 6

II.           Σχολικοί χώροι.............................................................................................................. 6

III.  Διάλειμμα                                                                                                                    6

IV.          Σχολικό πρόγραμμα.............................................................................................................. 6

V.            Συμπεριφορά - Δικαιώματα - Υποχρεώσεις.............................................................................................................. 6

VI.    Παιδαγωγική αντιμετώπιση ζητημάτων ς                                                                                                                  8

VII  Καινοτόμες πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί στο σχολείο                                                                                                                    9

VIII  Άλλα θέματα                                                                                                                   9

4.  Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου........................................................................................................................ 9

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας........................................................................................................................ 9

II.  Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων                                                                                                                     9

IΙΙ. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων...................................................................................................................... 10

IV.  Σχολικό Συμβούλιο............................................................................. 10

V. Η σημασία της συνέργειας όλων................................................................................................................... 10

Άρθρο 5: Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους.......................................................................................................................... 11

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών.......................................................................................................................... 11

Άρθρο 6: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του............................................................................................................... 12

Πηγές...................................................................................................................... 14


Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

 

                                   Εισαγωγή                        

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου της Δημοτικής κοινότητας. Εγκρίνεται από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου καθώς και από τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης Χανίων.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται με κάθε πρόσφορο μέσο στους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στον ιστότοπο του Νηπιαγωγείου http://4nipmourn.blogspot.com/

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας: της Διεύθυνσης του Νηπιαγωγείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός, όταν κριθεί αναγκαίο, αναπροσαρμόζεται, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

 

Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας

Το 4ο Νηπιαγωγείο Μουρνιών είχε ως όραμα του «ένα σχολείο φιλικό για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και το περιβάλλον.» Από το 2009 με συντονισμένες προσπάθειες, συμμετείχαμε στο παγκόσμιο πρόγραμμα «Οικολογικά Σχολεία», συντονιστής στην Ελλάδα η ΕΕΠΦ Το 2014 χαρακτηρίστηκε «Οικολογικό Σχολείο», βραβεύτηκε με την πράσινη σημαία των Οικολογικών σχολείων. Η δράση μας συνεχίστηκε. Ακολούθησαν δύο βραβεύσεις το 2016 , το 2019, το 2022 και συνεχίζουμε με στόχο την αειφορία. Ένα σχολείο ανοικτό στην τοπική κοινωνία, στη συνεργασία, την αλληλεπίδραση γιατί όλοι μαζί μπορούμε να φέρουμε την αλλαγή.

Συστεγαζόμαστε με το 1ο Νηπιαγωγείο Μουρνιών, απόρροια αυτού είναι κοινές οικολογικές δράσεις, συχνή συνεργασία και αλληλεπίδραση.

Όραμα μας ένα σχολείο ενεργό κύτταρο της τοπικής κοινωνίας, όπου δάσκαλοι και μαθητές μέσα σε ένα περιβάλλον ασφάλειας αγάπης, συνεργασίας, αλληλεπιδρώντας αναζητούν τη γνώση, την

ευζωία. Οι μαθητές διαμορφώνουν την προσωπικότητα τους, αναπτύσσουν δεξιότητες απαραίτητες για τη μαθησιακή διαδικασία αλλά και τη ζωή, όπως δημιουργικότητα, συναίσθηση της ευθύνης,


αμοιβαίο σεβασμό, συνεργασία, αλληλεγγύη, αποδοχή της διαφορετικότητας, σεβασμό στα προσυμφωνημένα συμβόλαια, περιβαλλοντική συνείδηση, προστασία της υγείας καθώς και εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.

Ένα σχολείο με σεβασμό στις ρίζες, που ανταποκρίνεται στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες και προκλήσεις του 21ου αιώνα θέτοντας το μαθητή στο επίκεντρο των αλλαγών.

 'Αρθρο 1 Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας 



Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών.

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Νηπιαγωγείου, επιδιώκεται:

·       Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων των μαθητών/μαθητριών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

·       Να αναπτύσσεται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

·       Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

·       Να δημιουργείται πλαίσιο συνθηκών για ουσιαστική μάθηση και εργασία.

 

 Άρθρο 2. Λειτουργία του Σχολείου           

 

I.  Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του βασικού υποχρεωτικού προγράμματος και του ολοήμερου νηπιαγωγείου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας ανά διδακτική ώρα καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους με σχετικό έντυπο και παράλληλα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου, εφόσον υπάρχει.

Για το σχολικό έτος 2020-2021 το πρόγραμμα του σχολείου, διαμορφώνεται ως εξής:

Πρόωρη Υποδοχή

(ισχύει μόνο για τους μαθητές/μαθήτριες που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα και είναι προαιρετικό)

o    Προσέλευση των μαθητών/τριών: 7:45-8:00

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

o    Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 8.15- 8:30.

o    Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:00

Ολοήμερο πρόγραμμα

o    Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:00.

o    Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00.


Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

 

Προκειμένου να διευκολυνθεί, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η ομαλή προσαρμογή των μαθητών/τριών δύναται να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο κατά τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας (παρ. 7, άρθρο 2, Π. . 79/2017). Επίσης, προβλέπεται η μεταφορά ωραρίου εργασίας σε απογευματινές ώρες έως δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους για την οποία ενημερώνονται η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και η Διευθύντρια Εκπαίδευσης (άρθρο 16, παρ. 10 Π. . 79/2017).

 

 

II.  Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών του Νηπιαγωγείου είναι 08:15 έως 08:30.

Η ώρα προσέλευσης για την Πρωινή Υποδοχή στο Νηπιαγωγείο είναι 07:45 έως 08:00.

Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα και διασφαλίζει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου.

Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου του σχολείου κλείνει στις 8:30 ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν τη λήξη του ωραρίου. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο (υπεύθυνη δήλωση). Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση).

Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης.

Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών, παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που παρακολουθούν το σχολικό πρόγραμμα και παρεμποδίζει τη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, το σχολείο δύναται να τροποποιήσει τη διαδικασία προσέλευσης/αποχώρησης ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.

 

III.  Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στην Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία ισχύουν οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.


3.  Σχολική και Κοινωνική Ζωή                           

Ι. Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από την εκπαιδευτικό της τάξης, η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και από την Προϊσταμένη που τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.

II.  Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Τεράστια συμβολή σε αυτό έχει και η υπεύθυνη καθαριότητας του Νηπιαγωγείου.

III.  Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

IV.  Σχολικό πρόγραμμα

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα στη ζωή του παιδιού για τη μάθηση, την προσωπική ανάπτυξη και κοινωνικοποίησή του. Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία σεβόμενοι τους κανόνες του σχολείου, όπως διαμορφώνονται από τους ίδιους και τις εκπαιδευτικούς της τάξης, όπως και το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση.

Τα παιδιά μαθαίνουν να συν-εργάζονται, να δημιουργούν, να αλληλεπιδρούν, να αυτενεργούν και να είναι υπεύθυνα. Η συνεργασία μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.


Συμπεριφορά Δικαιώματα Υποχρεώσεις

Η Προϊσταμένη

·     Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς, για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.

·     Ενημερώνει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων.


·     Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.

·     Είναι υπεύθυνη, μαζί με τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του Νηπιαγωγείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.

·     Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο, για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

Οι εκπαιδευτικοί

·     Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής και με την καθοδήγηση των Στελεχών της Εκπαίδευσης.

·     Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών/μαθητριών.

·     Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

·     Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.

·     Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.

·     Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

·     Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.

·     Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

·     Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους.

·     Συνεργάζονται με την Προϊσταμένη, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.

·     Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή και της αυτοεπιμόρφωσης.

 

Οι μαθητές/μαθήτριες

 

Στο Nηπιαγωγείο μας οι μαθητές και οι μαθήτριές μας καλούνται να καλλιεργήσουν και να αναπτύξουν βασικές ικανότητες, ως έναν συνδυασμό γνώσεων, δεξιοτήτων, αξιών και στάσεων, που θα τους βοηθήσουν να συμμετέχουν αποτελεσματικά στα διάφορα περιβάλλοντα και στους ρόλους που αναλαμβάνουν και θα κληθούν να αναλάβουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους.


Τέτοιες ικανότητες είναι η επικοινωνία, η δημιουργική και κριτική σκέψη, η προσωπική ταυτότητα και αυτονομία, οι κοινωνικές ικανότητες και οι ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη.

Για την κατάκτηση των παραπάνω στόχων αξιοποιούνται το αυθόρμητο και οργανωμένο παιχνίδι, οι ρουτίνες, καταστάσεις από την καθημερινή ζωή, οι διερευνήσεις και το οργανωμένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων, πάντα με τη συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων, στελεχών της εκπαίδευσης και θεσμικών φορέων.

Γονείς και κηδεμόνες

-   Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.

-  Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.

-   Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.

-     Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους - θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης - τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

 

VI.  Παιδαγωγική αντιμετώπιση ζητημάτων

Παιδαγωγικά ζητήματα αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς της τάξης, την Προϊσταμένη, τον Σύλλογο Διδασκόντων, τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και ενδεχομένως θεσμοθετημένους φορείς, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.

Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

Όταν παιδιά εκφράζουν παράπονα για το Σχολείο ή για τους συμμαθητές τους τα ακούμε προσεκτικά, χωρίς να παίρνουμε άμεσα θέση, αν δεν βεβαιωθούμε πώς έχει το θέμα. Να μην μας διαφεύγει ότι συχνά τα παιδιά προκειμένου να δικαιολογηθούν ή επειδή

αντιλαμβάνονται τα γεγονότα με τρόπο διαφορετικό από ό,τι εμείς οι μεγάλοι, μεταφέρουν ανακρίβειες ή παρουσιάζουν τη μισή αλήθεια, και όσο γίνονται πιστευτά τόσο συνεχίζουν.

Στη συνέχεια απευθυνόμαστε στο Σχολείο για να ακούσουμε τι έχει συμβεί, στην

περίπτωση που το παράπονο έχει να κάνει με αυτό, ή να αναλάβει τη διερεύνηση και τη διευθέτηση του θέματος, αν στο περιστατικό εμπλέκεται και άλλο παιδί.

Τα αρνητικά σχόλια προς το σχολείο, έστω και άθελά μας, βλάπτουν και το παιδί μας.

Δεν στρεφόμαστε εναντίον άλλου παιδιού ή της οικογένειάς του.

Η αντιμετώπιση και η επίλυση κάθε προβλήματος μπορεί να προκύψει μόνο μετά από τη συνεργασία των γονέων/κηδεμόνων με το σχολείο.

 

 

VII  Καινοτόμες πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί στο Νηπιαγωγείο

 

Ως Οικολογικό σχολείο , υλοποιούμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής

εκπαίδευσης « Αειφόρο Σχολείο. ΘάλαSoSα χωρίς πλαστικά. » της Ε.Ε.Π.Φ. με συμμετοχή στο δίκτυο «Οικολογικά σχολεία» Διεθνές πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ‘Eco Schools’ FEE. Το ίδιο πρόγραμμα από τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων.

Τη συμμετοχή «Στην Παγκόσμια Ημέρα Δράσης των Οικολογικών Σχολείων» και στη

«Σκυταλοδρομία RUNNING out of TIME που συντονίζει στην Ελλάδα η Ελληνική Εταιρία


Προστασίας της Φύσης ΕΕΠΦ.

Στο τοπικό δίκτυο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του ΚΠΕ Βάμου «Ένας κήπος στο σχολείο μου»

Στο τοπικό δίκτυο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του ΚΠΕ Βάμου «Αλλάξτε συμπεριφορές …. Ανακυκλω S.O.Sτε».

Τη Συμμετοχή στη διεθνή εθελοντική περιβαλλοντική δράση «Let’s do it Greece», μια εβδομάδα εθελοντισμού στα σχολεία, αν υλοποιηθεί φέτος.

Στη δράση «Συμμετέχω κι εγώ! Κάθε καπάκι μετράει!».

Στην Άνοιξη 2023 Καλλιτεχνικής Δημιουργίας του Δήμου Χανίων. Στο « Κάνε μια ευχή»

Στη δράση του Δήμου Χανίων για την Ημέρα του Περιβάλλοντος. Θα εφαρμοστούν τα κάτωθι Εργαστήρια Δεξιοτήτων:

Οκτώβριος- Νοέμβριος Θεματική ενότητα: Ζω Καλύτερα- Ευ Ζην

Υποθέμα: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια.( Ασφάλεια και πρόληψη )

Τίτλος: «Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω.»

Στόχοι: Λαμβάνοντας υπόψη ότι αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα για όλα τα παιδιά να βρίσκονται σε ένα σχολικό περιβάλλον που τους παρέχει ασφάλεια και προστασία, στόχοι μας είναι η ενημέρωση- ευαισθητοποίηση-ενδυνάμωση των μαθητών/τριών. Η πρόληψη περιστατικών βίας βοηθώντας στην ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών/τριών σε ένα πλαίσιο επικοινωνίας, κατανόησης και φροντίδας.

Δεξιότητες: Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα -4CS( συνεργασία, κριτική σκέψη, επικοινωνία, δημιουργικότητα ) , Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής( αυτομέριμνα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία), του νου και τεχνολογίας.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Αθηνά Νικολουδάκη 1ο Τμήμα.

Θα υλοποιηθεί και από τις εκπαιδευτικούς Βασιλική Καψιμάλλη 2ο Τμήμα Παναγιώτα Γέραλη 1ο Τμήμα και Ολοήμερο τμήμα.

Δεκέμβριος - Ιανουάριος

Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι. Και ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Υποθέμα: Ανθρώπινα δικαιώματα.

Τίτλος: «Τα δικαιώματα των παιδιών!»

Στόχοι: Να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για μια πρώτη επαφή και γνωριμία των μικρών μαθητών/τριών με το περιεχόμενο κειμένων που αφορούν στην προώθηση και προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων και ειδικότερα των παιδιών. Την καλλιέργεια Δεξιοτήτων ζωής και της βαθμιαίας οικοδόμησης της έννοιας των δικαιωμάτων.

Δεξιότητες: Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα 4CS( συνεργασία, κριτική σκέψη, επικοινωνία, δημιουργικότητα ). Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής(αυτομέριμνα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, υπευθυνότητα, προσαρμοστικότητα), του νου και τεχνολογίας

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Βασιλική Καψιμάλλη 2ο Τμήμα

Θα υλοποιηθεί και από τις εκπαιδευτικούς Αθηνά Νικολουδάκη 1ο τμήμα και Παναγιώτα Γέραλη 1ο Τμήμα και Ολοήμερο Τμήμα.

Φεβρουάριος - Μάρτιος


Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ. Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Υποθέμα: STEM-Εκπαιδευτική Ρομποτική.

Τίτλος: « Οι μικροί εξερευνητές»

Στόχοι: Να εξοικειωθούν με τη Ρομποτική και τον Προγραμματισμό, εξερευνώντας- γνωρίζοντας τα μνημεία του τόπου τους.

Δεξιότητες: Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα( κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα).Ψηφιακή μάθηση. Δεξιότητες ζωής ( υπευθυνότητα, πρωτοβουλία…) . Δεξιότητες του νου ( Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός, επίλυση προβλημάτων, κατασκευές) και δεξιότητες τεχνολογίας( χρήση νέων τεχνολογιών, Ρομποτική).

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Αθηνά Νικολουδάκη 1ο Τμήμα .

Θα υλοποιηθεί και από τις εκπαιδευτικούς Βασιλική Καψιμάλλη 2ο Τμήμα και Παναγιώτα Γέραλη 1ο τμήμα και ολοήμερο.

Απρίλιος - Μάιος

Θεματική ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον

Υποθέμα: Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά.

Τίτλος: «Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά»

Στόχοι: Να γνωρίσουν τις επιπτώσεις που έχουν στη θαλάσσια ζωή τα πλαστικά απορρίμματα, να αναστοχαστούν ως προς την προσωπική τους ευθύνη και να υιοθετήσουν συμπεριφορές που

συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων στην καθημερινή ζωή.

Δεξιότητες: Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα 4cs (Κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα. Ψηφιακή επικοινωνία, συνεργασία. Δεξιότητες του νου

( Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός) και δεξιότητες τεχνολογίας.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Παναγιώτα Γέραλη 1ο Τμήμα .                                                      Θα υλοποιηθεί και από τις εκπαιδευτικούς Βασιλική Καψιμάλλη 2ο Τμήμα και                                                                    Αθηνά Νικολουδάκη 1ο τμήμα και ολοήμερο.

 

VIII  Άλλα θέματα

Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών

Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Προετοιμασία γεύματος-Γεύμα

Το γεύμα των μαθητών/μαθητριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους. Η νηπιαγωγός στο ολοήμερο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, βοηθά και καθοδηγεί τους μαθητές και τις μαθήτριες ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος και να εξυπηρετούνται αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στους μαθητές μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης.

 Άρθρο 4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου      

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος που  δημιουργείται  είναι  η  επικοινωνία  και  η  εποικοδομητική  συνεργασία  με  τους


γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και την εκπαιδευτικό.

Για οποιοδήποτε αίτημά τους, οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στην εκπαιδευτικό της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

 

ΙI. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

Οι    συναντήσεις   για    ενημέρωση    των    γονέων/κηδεμόνων               με                     τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

o    Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

o    Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.

o    Κάθε φορά που η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.

o    Κατά την ενημέρωση προόδου με το πέρας κάθε τριμήνου, όπου πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.

 

Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και υπεύθυνων δηλώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων/δράσεων/εκδηλώσεων κ.λπ.. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου, ή να αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που παρέχεται από το Νηπιαγωγείο και να ενημερώνονται για τα θέματα του Νηπιαγωγείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες σε έκτακτες περιπτώσεις θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι.

 

III.  Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων.

Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με την Προϊστάμενη, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του οικείου Δήμου.

Το σχολείο μας όπως αναφέρθηκε συστεγάζεται με το 1ο Νηπιαγωγείο Μουρνιών. Το 2016 γονείς και κηδεμόνες των δύο σχολείων ίδρυσαν Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων με την επωνυμία

«Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 1ου & 4ου Νηπιαγωγείου Μουρνιών»

https://www.facebook.com/parents1kai4nipmournion/

IV.  Σχολικό Συμβούλιο

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συνεργατικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής του Νηπιαγωγείου.


V.  Η σημασία της συνέργειας όλων

Ένα ανοιχτό στην κοινωνία, συνεργατικό και δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Προϊσταμένης, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης προκειμένου να επιτύχει στην αποστολή του.

Πλαίσιο κειμένου: Άρθρο 5: Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους


 

                              Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.

Η απρόβλεπτη ή περιστασιακή κρίση είναι αυτή που συνδέεται ευθέως με την ανάγκη εκπόνησης ενός σχεδίου διαχείρισής της. Τα κρίσιμα συμβάντα χρήζουν έγκαιρων και έγκυρων ενεργειών ανταπόκρισης. Η έγγραφη και οργανωμένη αποτύπωση αυτών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, συνιστά το πρωτόκολλο - σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας και της ψυχικής υγείας του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου:

Οι φάσεις του σχεδίου υλοποίησης της διαχείρισης κρίσεων είναι οι εξής:

1.   Προσδιορισμός της κρίσης - γεγονότος (π.χ. πλημμύρα, πυρκαγιά).

2.   Επίπεδο αντιμετώπισης.

3.   Ειδοποίηση - ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κρίσης.

4.   Επιλογή τρόπου και πλαισίου ενημέρωσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων, των γονέων και κηδεμόνων.

5.   Αξιολόγηση διαχείρισης της κρίσης.

Στην κατεύθυνση αυτή, έχει δημιουργηθεί μια Ομάδα Διαμόρφωσης Σχεδίου Αντιμετώπισης Κρίσεων, που είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων με επικεφαλής την Προϊσταμένη και έχει αναπτυχθεί ένα  γενικό  σχέδιο  προετοιμασίας  του  σχολείου  για  την  αντιμετώπιση  κρίσεων. Ένας «Εσωτερικός κανονισμός Σχολικής μονάδας (Δ.Α.Ι) & Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων, τεχνολογικών καταστροφών και ΧΒΡΠ περιστατικών.»

Για την προστασία από σεισμούς επικαιροποιήθηκε το «Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου» στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Συγκεκριμένα έχουν προγραμματιστεί ασκήσεις ετοιμότητας με το 1ο Νηπιαγωγείο Μουρνιών με το οποίο συστεγαζόμαστε στις 15.10.2022, 15.01.2023 και 15.3.2023

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, έχει προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, ενημερώθηκαν οι μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα.


Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες και η Προϊσταμένη οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

                                Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης

 

 


 


Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

 

 

Άρθρο 6: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου



 


Πηγές

Νομοθετήματα

-  Ν.4692/2020, «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

 

-  ΠΔ 79/2020, «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων».

 

-  Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2019-2020 (Η Eγκύκλιος για Νηπιαγωγεία σε μορφή pdf, ).

 

- Καθηκοντολόγιο Εκπαιδευτικών (ΦΕΚ 1340/2002 Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002).

 

Βιβλιογραφία

 

-Γιαννίκας, Α. & Αλεξόπουλος, Ν. (2016). Η ανάπτυξη πλαισίου σχεδιασμού διαχείρισης πιθανών κρίσεων, ως στρατηγική διοίκησης για την πρόληψη αλλά και την ορθολογική αντιμετώπιση των

συγκρούσεων στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, Έρκυνα, Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών-Επιστημονικών Θεμάτων, 9, σελ. 44-53.

 

-Διεθνής Σύµβαση για τα ∆ικαιώµατα του Παιδιού (1989) Συνήγορος του Παιδιού.

-Κατσαρός, Ι. (2008).Οργάνωση και διοίκηση της Εκπαίδευσης. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Αθήνα.

 

-Σχολικός Οδηγός - Για τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών των Δημόσιων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων - Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

-Stevenson, R.G. (1994). Schools and crises. In R.G. Stevenson, (ed.) What will we do? Preparing a school community to cope with crises. NY, Amityville: Baywood Publishing Company, Inc.

Ενδεικτικοί εσωτερικοί κανονισμοί σχολείων:

-  6ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων.

 

-  6o Δημοτικό Σχολείο Καλύμνου [ανάκτηση 13/08/2020: link].

 

-  1o Δημοτικό Σχολείο Άργους Ορεστικού [ανάκτηση 13/08/2020:http://www.1o.mysch.gr/?page_id=2361].

Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων [ανάκτηση 13/08/2020: link].

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου