Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

22 Μαρτίου "Παγκόσμια Ημέρα νερού"



Η Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό καθιερώθηκε στη συνδιάσκεψη του ΟΗΕ σχετικά με το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη, που πραγματοποιήθηκε στο Ρίο Ντε Ζανέιρο της Βραζιλίας το 1992. Τη σχετική απόφαση πήρε η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 22 Δεκεμβρίου του 1992, που όρισε την 22α Μαρτίου ως Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό.
Το θέμα του φετινού εορτασμού(2016) «Νερό και δουλειές» επικεντρώνεται στο πώς η ποσότητα και ποιότητα του νερού μπορεί να αλλάξει τη ζωή και τα μέσα διαβίωσης των εργαζομένων, αλλά  και να μεταμορφώσει προς το καλύτερο τις κοινωνίες και τις οικονομίες.
Το Νερό, ο επονομαζόμενος και λευκός χρυσός, πηγή ζωής για τον άνθρωπο, βρίσκεται ανισομερώς κατανεμημένο στον πλανήτη.
  • Το 1/6 του πληθυσμού της γης, δηλαδή πάνω από 1 δισεκατομμύριο ψυχές, δεν έχουν πρόσβαση σε υδάτινες πηγές.
  • 1,1 δισεκατομμύρια άνθρωποι πίνουν νερό από μη ασφαλείς πηγές.
  • 2,5 δισεκατομμύρια στερούνται και των πλέον βασικών συνθηκών υγιεινής.
  • 400.000.000 εκατομμύρια παιδιά, σχεδόν το 1/5 των παιδιών του κόσμου, στερούνται ακόμη και την ελάχιστη ποσότητα καθαρού νερού που χρειάζονται για να ζήσουν.
  • 5 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από ασθένειες σχετιζόμενες με μολυσμένα ύδατα, 10 φορές περισσότεροι από αυτούς που σκοτώνονται κάθε χρόνο σε πολέμους.
  • 300 σημεία σ' όλο τον πλανήτη είναι δυνητικά πεδία συγκρούσεων σχετικά με το νερό, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.


Με όλα αυτά, δε θα μπορούσε να περάσει η ημέρα  από το σχολείο μας χωρίς να ασχοληθούμε με το νερό!Και επειδή καθημερινά σχεδόν  μιλάμε για τη σωστή του διαχείριση, την εξοικονόμηση,την αναγκαιότητά του στη ζωή και την υγεία μας,  με αφορμή την παγκόσμια ημέρα, κάναμε ένα  αφιέρωμα σε αυτό.  Ειδικά αφού...

 7/10 του σώματος μας αποτελείται από νερό!


Ας μάθουμε κάτι πάρα πάνω γι αυτό!

Αναφέρουμε πως το νερό είναι"υγρό",προσθέτουμε τη λέξη στο λεξιλόγιό μας  και το  συγκρίνουμε με άλλα υγρά
κατηγοριοπούμε και ξεχωρίζουμε υγρά-στερεά

πειραματιζόμαστε μαζί τους, το νερό σαν υγρό που είναι...
 δεν έχει σχήμα, αλλά παίρνει το σχήμα του δοχείου που το βάζουμε κάθε φορά


κάτι που βέβαια δεν κάνει ένα στερεό, όπως το ξυλάκι που προσπαθούμε "πολύ φιλότιμα" να βάλουμε στο μπουκάλι
και καταλήγουμε σε συμπεράσματα, όπως...

 είναι άχρωμο, άγευστο, άοσμο και χωρίς συγκεκριμένο σχήμα.
Και έπεται... συνέχεια!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου